fbpx

#dejonlinusystem aneb

Oč v onlinu běží? Chápat souvislosti a umět aktivity sladit.

Můžete využívat desítky různorodých postupů.

Možná vám v něm ale chybí systém!

V online prodejních aktivitách můžete využívat desítky různorodých postupů, a přesto vaše podnikání nebude přinášet správný efekt. Proč? Možná vám v něm chybí systém. 

Ať už jste jednotlivec, malá či střední firma, prodáváte výrobek nebo službu, patrně slýcháváte, že máte tvořit obsah, propagovat, využívat sociální sítě, affiliate programy, budovat brand i vztahy se zákazníky, automatizovat prodej apod. (Obvykle chudák ten, který to ve firmě dostane všechno na starost.)

Když toto všechno děláte a funguje je to, je to skvělé. Pravda ovšem je, že většina firem se spíše topí v online chaosu.

Problém - překážka

Obecně platí, že v každé dílčí aktivitě, kterou v onlinu realizujete, byste měli mít jasně definované kroky a vědět, čeho v ní chcete dosáhnout. Když toto všechno děláte a funguje je to, je to skvělé. Pravda ovšem je, že většina firem se spíše topí v online chaosu. 


Řešení

Přitom si stačí uvědomit, že:

  • všechny online aktivity můžete sloučit do logických celků a tím zpřehlednit jejich užívání,

  • nemusíte realizovat vše najednou, ale jen to, co je pro váš byznys důležité právě TEĎ,

  • dílčí kroky musíte sladit a vědět, CO, KDY a hlavně PROČ použít.

V online marketingu a prodeji působím už mnoho let a díky nesčetným konzultacím, dotazům a školením  vím, že většinu z vás právě tohle trápí. Proto jsem online prodejní aktivity roztřídil do několika oblastí a propojil je s obchodními fázemi, které je potřeba brát v marketingu v úvahu a respektovat je. A tak vznikl Two by Four systém. Krok po kroku vám pomůže ujasnit si, s jakým cílem prodejní aktivity realizujete a jak je poskládat do funkčního celku, který vydělává.

Obecně platí, že v každé dílčí aktivitě, kterou v onlinu realizujete, byste měli mít jasně definované kroky a vědět, čeho v ní chcete dosáhnout. 

Dejme si konkrétní příklad na profesní síti LinkedIn. Právě ona vám může skvěle posloužit jako výkladní skříň vaší práce a vašich produktů. Je to ideální nástroj pro správu vašich kontaktů a budování profesní komunity. Chápu, že v začátcích publikum hráběmi sbírat nebudete, nicméně mít profesionálně optimalizovaný profil je prvním krokem. Následuje budování komunity a tvorba obsahu. Zveřejňujte vlastní příspěvky, své portfolio nebo jiné relevantní novinky. Komentujte, diskutujte, buďte aktivní. Díky tomu si udržíte kvalitní profesní síť a můžete oslovit další profesionály, které dosud v kontaktech nemáte. Dalším krokem je identifikace obchodních příležitostí a samotná obchodní část. Právě v této fázi máte příležitost sklidit ovoce své kontinuální práce a PRODÁVAT

Na příkladu LinkedIn je patrná provázanost všech pěti kroků. Pokud některou část ošidíte, na výsledku to bude znát.

Stejně funguje i celý online prodej. Je potřeba vnímat, resp. znát provázanost jednotlivých aktivit a nástrojů, chápat jejich smysl a význam, a sladit kroky v rámci celé online komunikace. Na začátku je tedy nutné umět si vybrat, jaké aktivity se hodí právě pro váš byznys a pro vaši cílovou skupinu a soustředit se pouze na ně. Příliš mnoho nástrojů a aktivit vás zahltí a zbytečně tříštíte síly. Také si uvědomte, v jaké fázi prodeje se zrovna nacházíte. Chcete návštěvnost, budovat vztah se zákazníky, konverze nebo se soustředíte na péči a ambasadorování? Two by Four systém vás krok po kroku provede jednotlivými fázemi obchodu a nabídne vám možnosti komunikace tak, abyste pochopili jednotlivé kroky a jejich návaznost.

Díky Two by Four pochopíte, jak významnou roli hraje v dnešním online prodeji tvorba vlastního obsahu. V každé fázi hraje trochu jinou roli, ale dokáže vás odlišit od konkurence, seznámí zákazníky s vaší prací a produkty, umí zajistit dlouhodobý vztah, který se vyplatí. Naučí vás přemýšlet nad tím, jaké možnosti při jeho zveřejňování máte, koho a jak oslovíte, proč je jeho relevance tak důležitá. A samozřejmě, jak jen provázat s ostatními prodejními aktivitami. Prostě vnesete do svého online prodeje systém, který dokážete zautomatizovat. Jdete do toho?

Váš David Rewenda

>