fbpx

Chcete využít sociální sítě pro akvizici nových klientů? Objevte techniky Social Sellingu

Problém – překážka
Docílit toho není jednoduché a bude to vyžadovat vaši vytrvalost. Pokud chcete být v Social Sellingu úspěšní, je třeba si uvědomit, že jeho cílem není jen dostat se ke kontaktům, ale budovat vztahy, naslouchat zájmům a problémům svých kontaktů a ve správný moment nabídnout řešení, svou službu či produkt.

Používáte pro svůj byznys některou ze sociálních sítí? Máte účet na Twitteru, profil na LinkedIn nebo spravujete firemní stránku na Facebooku? V tom případě máte možná co do činění se Social Sellingem. Pokud v něm ještě nejste zběhlí matadoři, dejte mu šanci. Může vašemu byznysu přinést nebývalé možnosti při akvizici nových kontaktů a budování obchodní sítě.
Oproti většině marketingovým a prodejním aktivitám je Social Selling velmi přirozený a nenucený způsob, jak na sociálních sítích budovat přátelské obchodní vztahy i důvěru ve vás či vaši firmu. Pokud ho děláte dobře, dostanete se velmi blízko ke svým potenciálním klientům i konkurenci, dozvíte se, jaké potřeby mají a jaké problémy řeší ve svém byznyse. Stejně tak oni se dozví o vás, o tom, co děláte a budou vás reflektovat jako možného obchodního partnera.

Docílit toho není jednoduché a bude to vyžadovat vaši vytrvalost. Pokud chcete být v Social Sellingu úspěšní, je třeba si uvědomit, že jeho cílem není jen dostat se ke kontaktům, ale budovat vztahy, naslouchat zájmům a problémům svých kontaktů a ve správný moment nabídnout řešení, svou službu či produkt.

Ačkoliv se Social Sellingu může dařit na Facebooku i Twitteru, ty nejdůležitější dealy se odehrávají na LinkedIn. Důvod je jednoduchý: profesní zaměření sítě, orientace na kvalitní obsah a specifická skladba uživatelů. Jeho techniky by si měly osvojit především firmy s komplexním, složitějším produktem nebo ty podnikající v SaaS řešení, průmyslové a strojní podniky apod. Vztahy se zákazníky zde totiž hrají klíčovou roli. Úspěch zaznamenávají především firmy z oblasti B2B.

Co můžete pro svůj Social Sellingu udělat vy?

Buďte „přítomni“ – investujte svůj čas a zapojte se do diskuzí, komentujte, projevte zájem, sdílejte relevantní a užitečný obsah. Zapomeňte na nutkání co nejdříve něco prodat. Dokažte, že sociální síť je opravdu „sociální“. Co za to? Lidé o vás budou vědět, vybudujete si jméno.

Budujte vztahy i vlastní síť
Vytvořte si síť kontaktů zahrnující vaše klienty, potenciální klienty, lidi z vašeho odvětví i konkurenci. Přidejte se do relevantních skupin nebo vytvořte vlastní. Nabídněte radu i svůj pohled na věc, budujte si důvěru i živnou půdu pro budoucí byznys. Tato fáze je časově velmi náročná a těžko ji urychlíte.

Nepodceňte svůj profil
Dobře nastavený profil je velmi důležitý. Uvědomte si, kdo se na něj bude dívat: váš potenciální klient, obchodní partner, zákazník. Profil už dávno neslouží jako elektronické CV. Počítejte s tím, že pokud někoho zaujmete, půjde se podívat na váš profil, aby zjistil, s kým má tu čest. Můj tip: napište do headlinu jednu větu, kterou jasně vysvětlíte, jaká je vaše hodnota a co můžete nabídnout. Tím kohokoliv motivujete prohlédnout si celý profil.

Pečlivě poslouchejte
Vaši zákazníci a sledující sdílejí ve svých příspěvcích různorodé informace, ze kterých můžete vypozorovat, jaké řeší problémy, jaké jsou jejich aktuální potřeby nebo zájmy. Pokud budete pečlivě naslouchat, lépe odhadnete, kdy navázat bližší kontakt a nabídnout svůj produkt.

Sdílejte: obsah i znalosti
Nejefektivnější způsob, jak si budovat na síti jméno, je skrze užitečný obsah. Nebojte se tvořit vlastní, můžete oslovit experty v rámci vaší firmy, publikujte nové poznatky z vašeho oboru, pomozte pochopit, v čem je váš produkt ideální. Ať už to jsou články, tipy, videa, infografika apod., důležité je nabídnout UŽITEK. Čím kvalitnější a užitečnější obsah, tím více sledujících, větší organický dosah, více potenciálních zákazníků.

Analyzujte
Přes všechno výše zmíněné nezapomeňte, že ve výsledku jde zase o to PRODAT. A tak by vás mělo zajímat i to, kterému vašemu postu se nejlépe dařilo, která část dne je pro postování nejlepší nebo například to, kdo pravidelně sdílí váš obsah.

Ať už se rozhodnete ve svém podnikání využívat jakoukoliv síť, nezapomeňte, že v případě Social Sellingu stojí za úspěchem úzká kooperace marketingového a obchodního oddělení. Právě prodejci se svými osobními profily oslovují a komunikují s cílovou skupinou. Přináší přidanou hodnotu v podobě rad, doporučení, vlastního pohledu na věc a hodnotného obsahu. Jak na kvalitní obsah se můžete brzy dočíst v mém chystaném článku na Prodejsamsebe.cz

Co dodat na závěr? Nic jako medaile za účast v Social Sellingu nedostanete. Pokud se ho rozhodnete dělat, musíte ho dělat dobře.

Váš David Rewenda

David Rewenda

Tags

LinkedIn, obsah, online prodej, Prodej sam sebe, social selling


Může se vám také líbit

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Chcete probrat váš online marketing & prodej? >> sjednejte si se mnou online schůzku

>